صنایع خودرویی

ردیاب ها در طی سالیان اخیر به طور گسترده ای در خودروها مورد استفاده قرار می‏گیرند. به طوری که در خودروهای تولید شده در سالیان اخیر ردیاب دیگر جزو آپشن های خودرو حساب نمی شود، بلکه جزو موارد اصلی در قطعات خودرو می باشد. دریاب ها در مسیریابی، بازیابی مسیرهای طی شده و… به رانندگان کمک خواهد کرد. اما کاربرد مهم دیگر آن در ردیابی خودروهایی است که به سرقت رفته اند. شما به راحتی با بازیابی مسیرهای طی شده و دریافت مختصات آنلاین خودرو می توانید خودروی سرقت شده را ردیابی کنید.

صنایع غذایی

یکی از مهم ترین مسائل در این صنعت ارسال و توزیع به موقع مواد غذایی می باشد. به گونه ای که در بعضی از مواد غذایی در صورت تنها چند ساعت تاخیر در ارسال و توزیع، به طور کلی فاسد شده و ضرر قابل توجهی را به کارخانجات مواد غذایی وارد می کند. دریاب ها به مدیران کارخانه ها جهت  رصد و مدیریت خودروهای حمل و توزیع مواد غذایی کمک می کند. به گونه ای که با قرار دادن ردیاب در خودرو و تعریف هرکدام از دریاب ها در سامانه سمفا امکان رصد آنلاین و همین طور بازیابی مسیرهای طی شده امکان پذیر می باشد.

صنایع توریستی

یکی از مهم ترین درآمد دولت ها در طی سالیان اخیر از صنعت توریست می باشد. به گونه ای که در بعضی از کشورها، این صنعت به اولین و برترین صنعت تبدیل شده است. صنعت توریست همواره با چالش هایی همچون، زیرساخت، مدیریت زمان، برنامه ریزی مناسب برای توریست ها و … روبه رو است. ردیاب ها با قابلیت بالای خود به کمک این صنعت نیز آمده اند. از کاربرد ردیاب ها در این صنعت  می توان به رصد و مدیریت وسایل حمل و نقل توریست ها اهم از اتوبوس، قطار و هواپیما اشاره کرد. با توجه به این که معمولا توریست ها به صورت کاروانی و دست جمعی به سفر می پردازند و در بین اشخاص کودکان و اشخاص سالخورده نیز قرار دارند، ردیاب ها به راحتی در مدیریت این اشخاص به مدیر کاروان ها کمک می کند.

صنایع ساختمانی

این صنعت یکی از صنایعی است که راه اندازی سایر صنایع و کسب کارها را به دنبال دارد، مشاغل زیادی به این صنعت وابسته هستند. از چالش های اساسی در این صنعت مدیریت پرسنل و پیمانکاران می باشد. حتی در پروژه‏های ساخت و ساز بزرگ که تعداد قابل توجهی خودرو های صنعتی سنگین  مانند لودر، کامیون و … فعالیت می کنند، باید توسط مدیر پروژه، مدیریت شوند. ردیاب ها می توانند به این مهم کمک کنند. به طور مثال خودرو پیمانکارانی که وظیفه انتقال مصالح ساختمانی را بر عهده دارند می توان به راحتی رصد کرد. مسیرهای طی شده توسط آنها را بازیابی کرد. موقعیت پرسنل کارگاهی به راحتی قابل نمایش است. با توجه به اینکه ساختمان ها در چند طبقه ساخته می شوند، باید پرسنل را از بعد قرار گیری در طبقات نیز مدیریت کرد، بنابر این در اینجا علاوه بر مختصات بحث ارتفاع نیز مطرح می باشد. دستگاه های GPS و سامانه سمفا به خوبی مقادیر ارتفاع را نیز محاسبه و به نمایش در می‏آورند.

صنعت پست

صنعت پست در ایران پیشینه ی بسیار طولانی و زیبایی دارد. از چاپارها در زمان هخامنشیان تا شرکت ملی پست در حال حاضر همگی تاریخچه ی این صنعت را می سازند. در سالیان اخیر شرکت ملی پست ایران با توجه به افزایش ناگهانی مرسوله ها دقت بالایی در تحویل محصولات پستی دارد. به گزارش ایسنا بالغ بر 98 درصد مرسوله ها به دست اشخاص مربوطه می رسد. اما نکته ی مهم در این صنعت افزایش شدید تعداد مرسوله هاست که همین دلیلی بر  به روز نگهداری این صنعت  می باشد. ردیاب ها یکی از همین تکنولوژی‏ها است که میتواند به این صنعت کمک کند. ردیابی و بازیابی کالاهای ارسالی، رصد وضعیت آنها و گزارش آنلاین به کاربران از مهم ترین ویژگی ردیاب ها و به طور اختصاصی در سامانه سمفا می باشد.

صنایع دفاعی

برقراری امنیت و حفظ مرزها در جوامع امروزی یکی از اصلی ترین چالش‏ دولت ها می باشد. بنابراین راه اندازی زیرساخت های مناسب، بروزرسانی تکنولوژی های دفاعی و … الزامی می باشد. امروزه ردیاب ها در جهان به صورت گسترده ای در صنایع دفاعی استفاده می شوند. از کاربرد ردیاب ها در صنایع دفاعی می‏توان به رصد آنلاین نیروهای نظامی، خودروها، قایق های تندرو و …. اشاره کرد. همین طور در بحث آموزش های نظامی و نیروهای گشت نیز می توان به کمک ردیاب ها، به بازیابی مسیرهای طی شده و مدیریت مکانی آنها پرداخت.