دیجیتالی شدن در حمل و نقل چیست و چه مزایایی دارد؟

تحول دیجیتال تقریباً تمام بخش‌های صنعت را در سطح جهانی تحت تأثیر قرار داده است. همه ذینفعان کسب و کار اهمیت پذیرش پیشرفت های فناوری در کار خود را درک میکنند. چابکی، کارایی، به حداکثررساندن درآمد، امنیت، عملیات سریع، رضایت کاربر، افزایش بهره وری – اینها برخی از مزایای بسیار مشهودی است که تحول دیجیتال ارائه میکند. یکی از زمینه هایی که تجربه خوبی در دیجیتالی شدن داشته است، مدیریت ناوگان است.

بیشتر بخوانید:

مدیریت ناوگان چیست؟

برنامه ریزی منابع سازمانی

سامانه ردیاب سمفا چست و چه قابلیت هایی دارد؟

با توجه به همه گیری شدید کرونا در سال 2020، مدیریت ناوگان از راه دور افزایش یافته است. مشتریان در هر زمان، از هر مکان و از طریق هر دستگاهی انتظار خدمات را دارند و از طریق تأثیر دیجیتال بر مدیریت ناوگان، به ویژه در تحول دیجیتال در تحول و تدارکات، مدیریت شده است.

به آماراثبات شده زیر نگاهی بیندازید:

انتظار می رود اندازه بازار جهانی مدیریت ناوگان از 19.9 میلیارد دلار در سال 2020 به 34.0 میلیارد دلار تا سال 2025 افزایش یابد. همچنین به این موضوع نیز دقت کنید که، ۴۲ درصد از سازمان‌ها، از زمان استفاده از نرم‌افزار ردیابی ناوگان حمل‌ونقل برای نظارت بر رفتار راننده، حوادث ایمنی کمتری را مشاهده کرده‌اند.[1]

چرا تحول دیجیتال مهم است؟

دگرگونی دیجیتال نحوه عملکرد یک سازمان را تغییر میدهد. سیستم ها، فرآیندها، گردش کار و فرهنگ همه بخشی از این فرآیند هستند. این تحول بر هر سطح از یک سازمان تأثیر میگذارد و داده ها را در مناطق مختلف گرد هم می آورد تا به طور مؤثرتری با هم کار کنند

حوزه اصلی تحول دیجیتال کدامند؟

چهار حوزه اصلی تحول دیجیتال در سال 2022:

  • تحول فرآیند
  • تحول مدل کسب و کار
  • تغییر دامنه
  • تحول_فرهنگی/سازمانی

مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟

  • رضایت مشتری را افزایش میدهد
  • بینش های مبتنی بر داده را هدایت میکند
  • کسب درآمد از نرم افزار را فعال میکند
  • تجربه کاربری با کیفیت بالا را فعال میکند
  • همکاری را تشویق می کند و ارتباطات را بهبود میبخشد
  • چابکی را افزایش میدهد
  • خطای انسانی را محدود میکند
  • محیطی از تعالی کارکنان را تشویق میکند

مزایای کلیدی تحول دیجیتال در مدیریت ناوگان

1.اتوماسیون فرآیندهای منجر به اجرای سریع:

فرآیندهای دستی مشکلات خاص خود را داشتند مانند اجرای کندتر، اطلاعات ناامن و هدر دادن منابع. دیجیتالی کردن فرآیندها به معنای افزایش ارتباطات، تثبیت نتایج، مدیریت موثر، رعایت استانداردهای ایمنی و ارائه اطلاعات فوری در صورت لزوم و در صورت نیاز است.

2.ایمنی بهتر وسایل نقلیه و کارایی راننده:

هدف اصلی نرم افزار مدیریت ناوگان خوب نظارت بر ناوگان و اطمینان از ایمنی آنها است. با اطلاعات مهمی مانند جزئیات راننده، گزارش‌های تعمیر و نگهداری دقیق، امنیت ناوگان، معیارهای تحلیلی و غیره، پیگیری دقیق وسایل نقلیه و اطمینان از رانندگی طولانی‌مدت و ایمن آن‌ها امکان‌پذیراست.

3.افزایش نرخ بهره برداری، صرفه جویی در زمان و هزینه ها

دیجیتالی کردن مدیریت ناوگان به زمان زیادی در بهبود مزایای صنعت و نرخ بهره برداری کمک میکند. برنامه های اعزام کارآمد و برنامه ریزی ناوگان می تواند منجر به حداکثر استفاده از منابع، صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه ها شود. ویژگی هایی مانند محدوده جغرافیایی، ردیابی ناوگان، بهینه سازی سوخت/مسیر، نگهداری پیشگیرانه و غیره محرک های عالی برای صرفه جویی در هزینه ها، زمان و تلاش هستند. دیجیتالی کردن قطعات می تواند بهترین اتصال ممکن را برای تحویل سریع و ایمن ارائه دهد.

4.افزایش تجربه مشتری

این یک نتیجه بسیار طبیعی است – به محض اینکه دیجیتالی شدن شروع شود، نتیجه خوشحال کردن مشتری بسیار آسان تر و به خوبی انجام میشود. مدیریت موثر ناوگان مستقیماً منجر به افزایش تجربه مشتری خواهد شد. اندازه‌ گیری شاخص های کلیدی عملکردی(KPI) ، تجزیه و تحلیل معیارها و ارائه گزارش‌های تحلیلی میتواند منجر به بهبود فرآیندها و به حداکثر رساندن بهره‌وری و سود شود.

5.یکپارچه سازی با سیستم های شخص ثالث

سیستم های نرم افزاری زیادی وجود دارند که با ناوگان در تعامل هستند. یک نرم افزار مدیریت ناوگان خوب از ادغام این برنامه های شخص ثالث به خوبی مراقبت میکند و به جریان روان اطلاعات در برنامه ها کمک میکند. این منجر به یک جریان جامع و امن اطلاعات به نرم افزار مدیریت ناوگان از منابع مختلف مانند مدیریت موجودی، مدیریت راننده، مدیریت انبار و غیره میشود.

منابع و مآخذ:

[1].marketsandmarkets.com, teletracnavman.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.